Voor de derde keer wordt op 22 en 23 maart 2024 de Thoolse Open Banen Dagen georganiseerd. Het succes van de eerdere edities zijn de aanleiding om Thoolse bedrijven en organisaties in de gelegenheid te stellen hun deuren te openen voor wie op zoek is naar een nieuwe baan. Vanaf heden kunnen Thoolse bedrijven en organisaties zich aanmelden via www.eilandtholen.nl/openbanendagen-bedrijven
Het aanbod van banen tijdens de editie van maart jl. was breed, van techniek tot logistiek en van sales & marketing tot productie. Ook sectoren als ICT, onderwijs en administratie deden mee. In totaal hebben 75 geïnteresseerden zich aangemeld, die samen goed waren voor meer dan 120 bedrijfsbezoeken. Het merendeel van de 12 deelnemende bedrijven en organisaties is het gelukt om nieuwe medewerkers aan te trekken en dat tegen een relatief geringe inspanning en financiële investering. De bedrijven hebben dit initiatief dan ook met een 8 als rapportcijfer beoordeeld. Genoeg reden om een nieuwe editie te organiseren.
Inschrijven kan tot uiterlijk 15 januari
Bedrijven die mee willen doen met deze 3e editie kunnen zich vanaf heden aanmelden via de site Eiland Tholen van Stichting Tholen Beter Bekend. Uiterlijk 15 januari sluit de inschrijving of zoveel eerder bij grote belangstelling. De wervingscampagne voor werkzoekenden start in februari. Werkzoekenden dienen zich vooraf aan te melden voor een kort en krachtige kennismaking. De tijd per bedrijfsbezoek is maximaal 60 minuten. Bij een wederzijdse klik volgt een vervolgafspraak. Door de gekozen opzet kunnen werkzoekende op één dag meerdere Thoolse bedrijven en organisaties bezoeken en zo een goede afweging maken welke nieuwe werkgever het beste aansluit bij hun wensen. Dat geldt natuurlijk ook voor werkgevers die via deze korte kennismaking snel kunnen inschatten of een vervolgafspraak succesvol kan worden. Deelnemende bedrijven/organisaties hebben de vrijheid om gedurende één of beide dagen de deuren te openen. De campagne wordt primair online ingestoken, maar ook via advertenties en redactionele verhalen in regionale media, in combinatie met allerlei andere vormen van publiciteit, zoals een publiciteitsbord bij de A4 en stoepborden.
Tholen als sterk merk
Werken op Tholen is werken in een landelijke omgeving bij toonaangevende, sterk groeiende en eigentijdse bedrijven. Wonen en werken op Tholen is ook nog eens een ideale combinatie.
Nooit meer in de file staan vanwege afgesloten bruggen, wegen of tunnels. Dichtbij huis werken bespaart tijd én hoge brandstofkosten, daar kun je direct iets veel nuttiger mee doen.
Typerend voor veel Thoolse bedrijven is het hoge arbeidsethos. Dat vertaalt zich in loyale werkgevers en werknemers. Echter in de huidige zeer krappe arbeidsmarkt is het bijzonder lastig om nieuwe medewerkers te vinden en als bedrijf verder te kunnen groeien. Vanuit het Thoolse P&O Platform – met daarin 13 personeelsfunctionarissen van middelgrote tot grote Thoolse bedrijven – is dit idee ontstaan. Het wordt georganiseerd door Stichting Tholen Beter Bekend en de gemeente Tholen, met support van het UWV en de Zeeuwse Vacaturebank.