Stichting Tholen Beter Bekend viert lustrum met samenwerkingsovereenkomst Thoolse detailhandel

Op 18 februari 2016 werd de Stichting Tholen Beter Bekend opgericht. Er zijn in de afgelopen 5 jaren grote stappen gezet en is het ledenaantal gegroeid van 25 naar 120 leden. Dit laatste jaar hadden we 105.000 raadplegingen op de website en inmiddels zijn er ruim 10.000 volgers op Facebook. Vorige week was er een nieuw heugelijk moment namelijk de ondertekening van een intentieverklaring door drie Thoolse ondernemersverenigingen met de stichting.

De ondertekenaars bekrachtigden met dit document de afspraken voor een intensieve samenwerking. De ondernemersverenigingen (voorheen winkeliersverenigingen) van Sint-Maartensdijk, Sint-Annaland en Tholen zijn als lid toegetreden tot de stichting. Dit eerste jaar dient als pilot en heeft als doel om de Thoolse detailhandel gemeente breed te profileren met bijzondere aandacht voor de kernen van de aangesloten verenigingen. Onder de vleugels van de stichting is het de bedoeling toe te werken naar een algehele versterking van deze sector.
De stap om ook de overkoepelende detailhandel te bedienen past heel goed in de totaal aanpak van de stichting en haar doelstelling om in 2027 te bereiken dat er 5% meer toeristen naar Tholen komen, 5% meer inwoners wonen en 5% meer werkgelegenheid is. Recreëren, wonen en werken/ondernemen zijn dan ook de pijlers van de stichting. Bij de oprichting lag de focus volledig op de toeristische-recreatieve sector maar door een verbreding naar promotie voor alle sectoren en de inzet van meer menskracht via het marketingteam ontstond er een soort kruisbestuiving die nu al winst oplevert. Ondanks Corona en mede door de inzet van haar digitale communicatiekanalen heeft Stichting Tholen Beter Bekend ook het afgelopen jaar tot een succes weten te maken.

Veel plannen voor 2021
De lijst met concrete acties voor 2021 is lang. Zomaar een greep: de verkooppunten van Thoolse streekproducten helpen om hun vindbaarheid te vergroten en het stimuleren van meer samenwerking. Gemeente brede promotie van de Thoolse detailhandel én het op één plaats bundelen van alle Thoolse vacatures. Het promoten van bouwkavels en hulp bieden bij het promoten van de woningvoorraad van de aangesloten makelaars. Vooral woningzoekenden buiten de gemeente zijn de doelgroep. Hierdoor blijft de gemeente Tholen groeien. Natuurlijk zet de stichting ook in op het promoten van alle accommodaties, zodat alle campingplaatsen, vakantiehuizen, hotels en B&B’s vol zitten gedurende alle seizoenen. Een ander actiepunt is te zorgen voor meer rustpunten langs de fiets- en wandelroutes. Door het wegvallen van VVV Zeeland gaat het marketingteam die rol gedeeltelijk invullen en wordt gezocht naar samenwerking met andere partijen, zoals VVV Brabantse Wal en de nieuwe Zeeuwse Marketing Organisatie (ZMO).
Tot slot staan acties gepland als samenwerking met de vrijwilligers die de binnenstad van Tholen een oppepper willen geven, het promoten van onze gemeente via de Thoolse Informatiepunten en de samenwerking met de Eendrachtbode versterken wat betreft de Zomerkranten.

Ondertekenen-intentieverklaring
Ondertekenen intentieverklaring Thoolse ondernemersverenigingen en STBB d.d. 08.02.2021

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

drie − twee =