Melding overlast via digitaal meldingsformulier

Vanaf maandag 3 februari kunnen inwoners (terugkerende) overlastsituaties melden via een digitaal meldingsformulier op de gemeentelijke website Tholen.nl. Over de meest uiteenlopende overlastsituaties kan melding gedaan worden. Denk aan burenoverlast, geluidsoverlast, hangjongeren en verkeersoverlast.

Melding
Bij het maken van de melding wordt de melder o.a. gevraagd naar het soort overlast, naar de locatie van de overlast en naar zijn of haar contactgegevens. Ook wordt gevraagd of het een nieuwe of een terugkerende overlastsituatie is. De melder ontvangt een ontvangstbevestiging per e-mail en de melding wordt binnen 1 á 2 werkdagen in behandeling genomen. Acute onveilige situaties of ernstige overlastsituaties moeten altijd bij de politie gemeld worden.

Behandeling en afhandeling
Wanneer de melding in behandeling wordt genomen, wordt eerst gekeken of deze compleet is. Als er nog relevantie informatie mist, wordt contact gezocht met de melder. Vaak zal de BOA ingezet worden om de melding te onderzoeken en af te handelen. Meldingen die niet bestemd zijn voor de BOA worden doorgestuurd naar de juiste behandelaar die de gemelde overlastsituatie oppakt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

vijf + 4 =