Vanaf maandag 16 september 2019 kunnen inwoners van de gemeente Tholen hun vragen aan de gemeente ook stellen via WhatsApp. De berichtendienst is vanaf nu een standaardcommunicatiemiddel voor de gemeente Tholen. Hiermee wil de gemeente haar digitale dienstverlening uitbreiden en haar service verder verbeteren.
Hoe werkt het?
WhatsApp is een laagdrempelig kanaal waar inwoners makkelijk gebruik van kunnen maken. Het WhatsApp-nummer van de gemeente Tholen is 06-12105810. Naar dit nummer kunnen alleen WhatsApp-berichten gestuurd worden. Sms’en of telefoneren met dit nummer is niet mogelijk. Voor telefonisch contact kan het algemene nummer 14 0166 gebeld worden. Het Klant ContactCenter (KCC) behandelt WhatsApp-berichten tijdens de reguliere openingstijden: van maandag t/m donderdag van 8.30 tot 16.30 uur en vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur.
Privacy
WhatsApp is niet geschikt voor het versturen van privacygevoelige informatie zoals persoonsgegevens of een Burgerservicenummer. In dat geval vraagt het KCC om op een andere manier verder contact op te nemen.
Andere sociale media
Naast WhatsApp is de gemeente ook actief op Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn en YouTube.