Home Advertentie Bedrijf in de schijnwerpers: meer bekendheid met textieldruk

Bedrijf in de schijnwerpers: meer bekendheid met textieldruk

401
0

De bekendheid van een bedrijf hangt van veel meer zaken af dan de vindbaarheid op de zoekmachines. Veel marketeers vergeten nog wel eens dat er ook een echt, fysiek, driedimensionaal, analoog en offline leven is, waarin mensen alle zintuigen gebruiken in plaats van alleen ogen en oren. Het is een gemiste kans daar geen gebruik van te maken, zeker nu de technieken van bijvoorbeeld textieldruk verbeterd zijn.

Wandelende reclamezuilen
Reclame via kleding is niet voorbehouden aan kledingmerken, bands en voetbalclubs. Alleen al de diversiteit van deze drie voorbeelden inspireert: T-shirts bedrukken voor de eigen onderneming kan op meer vlakken winstgevend zijn. Op de korte termijn, wanneer ze verkocht worden als merchandise. En op de lange termijn, wanneer de kopers van die shirts er op veel plekken mee gezien worden en als wandelende reclamezuilen dienen. Derde bijkomstigheid: het personeel kan er ook in werken. Een T-shirt valt onder casual kleding, maar als iedereen dezelfde draagt is er toch sprake van een uniforme en dus professionele uitstraling.

Bedrijf vertalen naar hip fashion item
Vanzelfsprekend leent het ene soort bedrijf zich beter voor een T-shirt dan een ander. Althans, men zou zeggen dat pakweg een asbestverwijdering firma niet zo sexy en T-shirtwaardig is als een hippe, vintage lunchroom die tevens als kringloopwinkel dient. Aan de andere kant: met een beetje slim (om)denken wordt het bedrukken van T-shirts voor eerstgenoemde eveneens zinvol. En niet alleen voor het personeel. Associeer de asbestverwijderaars met superhelden die de wereld schoner maken, en een handige marketeer ziet een concept voor een T-shirt dat als fashion-item verkocht wordt. De voorbeelden hangen soms om het lijf van modebewuste trendsetters, wier kleding met logo’s van obscure tankstations en bandenfabrikanten uit de Verenigde Staten opgesierd is. Als dat mogelijk is, kan dat ook voor een asbestverwijdering firma.

Voorbeeld nemen aan sociale media-gebruik
Het is raadzaam om een voorbeeld te nemen aan bedrijven die op het oog eendimensionaal zijn, maar door goed gebruik te maken van sociale media bekend werden. Een lunchroom verkoopt in eerste instantie broodjes, maar kan met de nodige content een populair merk worden. Vertalen we die wijsheid en creativiteit naar het echte leven, dan wordt zoiets als het bedrukken van textiel een doel op zich, omdat daar meer goede publiciteit en dus winst te behalen valt. De mogelijkheden zijn ongekend. Niet alleen T-shirts fungeren als reclamevehikel, maar ook badhanddoeken, rugzakken, tassen, windjacks en welke mode-objecten dan ook. Is een logo opvallend en herkenbaar, een tekst grappig/aanstekelijk of een afbeelding kleurrijk, dan ziet een koper het artikel niet als reclamemateriaal maar als hebbedingetje. Het is een kwestie van buiten de welbekende box denken, en een beetje lef tonen.

Laat een reactie achter

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

15 − 10 =